Nils Henrik

Ja det blir nog pappas namn som andranamn... Tror vi... :) Det är ju ett skitsvårt beslut att ta vad någon ska heta i (förhoppningsvis) resten av sitt liv!


Ålder: 3½ vecka
Vikt: 5140 gr (+420 gr)
Längd: 57 cm (+1,5 cm)
Huvudomfång: 39 cm (+0,2 cm)

Idag har han haft en av sina längsta vakenperioder hittils, ca 2½ timme! Han sitter helt nöjd i sin babysitter, ligger i soffan och tittar kaninen, hänger på mig eller sitter i bärsjalen. Nöjd helt enkelt. Minifomen gör underverk med all luft han sväljer när han äter, och jag hoppas att vi får komma till läkaren snart och få tungan kollad, för det är jobbigt för honom att bli så gasig. De ringde igår och frågade om vi kunde komma in på en återbudstid - men problemet var att de ringde en timme innan, och jag var ensam med båda barnen och hade precis gått ur sängen. Jag kände inte för att stressa in till stan och sen försöka gå på läkarbesöket med Harry i släptåg, så jag fick tacka nej. Nu kommer det säkert dröja några veckor bara för det... :) Inom 4 veckor ska vi ha en tid i alla fall, så snart så...

Kaninen från PoP är så spännande!

Nils är verkligen en nöjd bebis, trots problemen med gasig mage och nu har han dessutom varit förkyld i några dagar. Han älskar att sova inpackad i filtar, och är otroligt fascinerad av ljus. :) Jag har fått två leenden hittills, och Henki ett - men jag ser på honom att det kommer mer när som helst!

Kommentarer
Postat av: Therése

Shit vad söt han är!!! Jobbigt med gaser..hoppas de kan hjälpa er på sjukhuset! Kramkram

2012-02-14 @ 20:21:43
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0