Barnbesiktning: besök 2 :)

Lilleman har antagligen för kort tungband, och på besöket hos BVC idag skickade sköterskan en remiss för att få det hela undersökt. Han har inga problem att amma och få i sig tillräckligt med mat, men han suger in luft och blir alldeles gasig i magen, plus att han inte kan "hålla tätt" och spiller ner hela sig när han äter. Är han trött har han dessutom väldigt svårt att få rätt grepp, så det är lika bra att kolla upp det hela. Tittar man på tungan är den tydligt hjärtformad framtill, och tungan når heller inte riktigt ut genom munnen. Vi får väl se vad de säger hos läkaren.

Siffror för Nils, 2 veckor och 3 dagar gammal:
Vikt: 4720 gr (+440 gr)
Längd: 55,5 cm (+1,5 cm)
Huvudomfång: 38,8 (+1,2 cm)

Sköterskan frågade om han var på gång att fästa blicken, och det har han gjort "länge". Pingu-speldosan här hemma är den klara favoriten (se inlägg nedan) och han följde hennes leksak utan problem.

Jag älskar den här tass-bodyn från Lindex! Måste nog köpa den i större storlekar också... :)

När jag lyfte upp honom visade jag också hur sanslöst stark han är i nacken. Har man honom mot axeln så orkar han hålla huvudet rätt upp i flera minuter. Han har ju heller ingen koll på huvudet, så helt plötsligt så kastar han iväg med nacken så att vi nästan tappar honom... Livsfarlig! På mage håller han också uppe huvudet en längre stund redan, och det känns lite väl tidigt... Blir detta en härjig krypare måntro? :)

Kommentarer
Postat av: Sara, Siri & Thor

Vet inte om jag sagt grattis än men gör det nu: Stort grattis till underverk nummer 2, det är så fantastiskt, visst?! Kram!

Postat av: Anonym

Ja det är fantastiskt :) Trodde ju aldrig att jag skulle kunna älska någon lika mycket som Harry, men det går visst! <3 Kram

2012-02-09 @ 20:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0