Hos logopeden...

...gick det ungefär som jag trodde. Hon förklarade att Harry är för liten för att komma varje vecka och "träna", utan hon ger mest tips på vad vi kan göra hemma, och så ses vi fler gånger under våren. Hon var väldigt glad över att vi redan "leker" med Babblarna, och att förskolan arbetar med stödtecken. Just att fortsätta med tecken var hennes tips som vi skulle jobba mest med även hemma. Harry har ju jättelätt att ta till sig teckenspråk, och då utnyttjar vi det. Språket mår ju superbra av att få två olika "sorter" av ordet, så detta ska vi absolut jobba vidare med! Hon tipsade om Teckna.se också, så det ska jag kolla in. Det var skönt att få veta att det vi redan gör är "rätt", och att jag vet hur vi ska fortsätta!

Jag har ju jobbat väldigt mycket med olika språkövningar när jag jobbade med de autistiska förskolebarnen, så jag har mycket idéer på eget material för att stödja kring specifika språkljud. Vi har saknat skrivare, och även om jag kunnat skriva ut hos andra så blir det inte samma sak. Jag har en egen lamineringsmaskin här hemma, så idag slog jag till och köpte en skrivare (med kopiator och scanner i också) på Claes Ohlson. Från jobbet hade jag fått ett presentkort som gick att använda där, så då gjorde det inte lika ont i plånboken:

Nu har jag äntligen lite att pyssla med om dagarna tills lillebror kommer ut! Att sitta med datorn i knät är inte så ansträngande! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0