Kameran ligger väl...

...inpackad i förlossningsväskan, så vad vi pysslade med på nyår och de senaste dagarna finns endast sparat i minnet. Min annars favvokamera-app har strejkat ett par dagar, så det blir heller inga bilder från mobilen.... Dagens i-landsproblem! ;)

Nyår firades med J & S och deras goa tjejer. Harry och K lekte sådär bra som man önskar, åt chips och såg på film. Lillasyster M ville ju också vara vaken som alla andra, även om hon skulle sovit redan på eftermiddagen när de kom - så runt 21 bröt vi upp för att lägga barnen. Harry somnade samma sekund vi la honom i sängen, men även om han stannade uppe några timmar extra så vaknar han lika tidigt morgonen därpå i alla fall. Jag och Henki såg "Gremlins":

... och sen gick vi och la oss - innan tolvsslaget. Trötta var vi! Det var skönt att vakna utsövd till ett vinterland morgonen efter, och vi tog en väldigt kort promenad där Ombra fick dra Harrys på boben. Så fort snön kommer tillbaka och ligger kvar så jag köpa en ny pulka och så kan vi ta lite längre promenader med båda ungarna utan att behöva ha lillebror i vagnen!

Idag har vi haft besök av Bure med sin matte L och lillmatte A. Hundarna har busat och trivts, och jag vet att jag tjatar varje gång om att det är så skönt att de är så bra ihop - men det ÄR så skönt att de är så bra ihop! Bara att släppa ut dem i trädgården och så rumlar de runt på egen hand medan vi fikar! :) L's bebi är 6 veckor nu, och det är väldigt roligt att vi kommer ha bebbar så nära inpå varandra - det blir mycket barnvagnspromenader med vovvarna när vintern (om den nu kommer) är över!

Imorgon ska vi till logopeden på en första kontroll. Harry bubblar ju mer än någonsin nu, men ju mer jag observerar honom så har han specifika problem med vissa ljud och kombinationer. Det ska bli skönt att få prata med någon om det, och förhoppningsvis får vi matnyttiga "tips" för hur vi ska gå vidare hemma. Det är väl egentligen meningen att jag ska kunna sånt här som förskollärare, men när det kommer till mitt eget barn så har jag svårt att vara objektiv och tänka ordentligt... :)

Och jo... Om jag nu skulle glömma att blogga i några dagar så betyder det inte direkt att jag klämmer ut bebis. Om det väl händer något (har varit väldigt lugnt nu i några dagar) så skriver jag det, ok? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0