"Koo a Lillepoo"


Den här bilden sammanfattar väldigt bra hur Harry är som storebror. Nyfiken, glad och intresserad - men på lite avstånd. Han kan få en klapp och ett försiktigt killekill men ännu ingen puss. :) Harry har tagit det mycket bättre än jag trodde än så länge, och är mer intresserad än jag trodde. En morgon satt han med och tittade när vi ammade och tyckte det var lite knasigt att lillebror åt från mitt bröst! :)

Jag frågade häromdagen om han ville hålla lillebror, och det ville han - men när han fick korven i knät så ångrade han sig och tyckte nog att lillebror var lite ostyrlig. :) Annars följer han gärna med och byter blöja, gungar honom i babysittern och tittar till honom när han sover.

Jag förstod ju att Harry skulle se mycket större ut i mina ögon när Nils kom ut, och så var det ju verkligen! Plötsligt kan han göra så mycket som jag aldrig bett honom om förut, och vill göra mycket som han inte gjort förut. Igårkväll sjöng han plötsligt tandborstsången från Bolibompa, och det är den första hela sången han sjungit högt för oss!

Småpojkarna sover i soffan tillsammans

"Koo a Lillepoo" betyder "God Natt Lillebror" på Harryspråk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0