Recept: Matbullar med mozarella och färska örter

 
Ingredienser:
1 deg för bullar (utan socker!)
1,5 dl färsk persilja
1,5 dl färsk oregano (jag har en storbladig variant som är ganska mild)
1 dl färsk gräslök
olivolja
2 förp mozzarella (den runda sorten...)
flingsalt med.vitlök
1,5 msk torkad rosmarin
2 tsk svartpeppar
 
Jag gör bulldegen enligt anvisning på mjölpaketet och delar degen i 2 delar. Sen kavlar jag ut ena halvan till en rektangel.Jag ringlar över olivolja, strör över hälften av de färska örterna och 1 mozzarella som jag delat i små bitar. Sedan har jag på svartpeppar, men det är högst en tsk på varje deg.Sen rullar jag ihop degen och skär 1,5 cm tjocka skivor som jag lägger på plåtar. Efter att de jäst ytterligare 30 min penslar jag med lite olivolja och strör över flingsaltet. Jag gräddar i dubbelvärme, 225 grader i 10 min.
 
Tokgott till soppa, eller bara som snabbmellis!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0