Nu får det räcka

Sedan årsskiftet har jag haft eksem runt näsan, munnen och ögonen, och först trodde jag att de kom från hormoner i och med graviditeten. Först satt de bara runt näsan, och jag tänkte "De går över när han kommit ut!". När Nils fötts förökade de sig ner till munnen, och jag började smörja med Harrys eksemkrämer. De fungerade såpass att det inte blev mer åtminstone. Sen spred de sig även runt ögonen, men jag har inte velat ta med mig Nils till vårdcentralen för att få dem undersöka eftersom han är så liten och mottaglig för alla andra bakterier som en vårdcentral erbjuder...

Igår blev jag störtförkyld med feber och då exploderade också eksemen runt ögonen:
Det ser ut som att jag har fått stryk... Jag ska ringa vårdcentralen efter lunch och få en tid. Nu får det räcka!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som en bra idé!

Jag får lätt eksem i ansiktet när jag är allergisk mot något, typ en parfym. Men det är jättesvårt att veta VAD jag reagerar på eftersom eksemen kommer på samma ställe oavsett var jag haft det som jag är känslig mot.

2012-03-21 @ 11:24:09
Postat av: Karin

Men stackare! Hoppas du får nån bra hjälp på vårdcentralen!

//Karin P

2012-03-21 @ 11:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0