Tåg i generna

Idag var det tänkt att jag, Harry, Nils, mamma och pappa skulle åka tåg till Arvika och strosa runt där lite. Inte för att Arvika är en metropol som erbjuder mer än vår egen stad - utan för just tågresan dit. Här hemma har vi nämligen en tågtokig snarttreåring. Favoritleksakerna är två batteridrivna tåg från Brio, som dessutom hänger med överallt. Vi bygger nya tågbanor varje dag (som sedan raseras av något skäl, allt måste krocka och gå sönder just nu...) och ser på tågfilmer på Youtube. Är det inte det, så ser han gärna på Thomas Tåget på dvd... En underbar liten fixering!

Tågintresset ligger i generna, för min farfarsfar var stins (eller något liknande yrke på en tågstation) och min farfar var också inblandad i det där (kommer i skrivande stund inte på hur dock. Underbara amningshjärna!!).

När jag vaknade imorse så kände jag mig allt annat än frisk, med feber och halsont, så jag och lillepoo stannade hemma. Harry klagar dock inte, utan är såhär nöjd med att få åka med mormor och morfar:

Han ser så stor ut... Herregud vad fort tiden går! Finast i stickade tröjan som mormor gjort! :)

Han ska dessutom sova hos dem i natt, så det är lite extra lyxig ensamtid med all uppmärksamhet! ♥ Jag ligger i sängen tillsammans med den här knubbisen som bara äter och sover:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0