Första morotssmakisen...

camera_c360_2012 (MMS)

...slank ner utan problem. Mer gapande än kletande, och det är väl bra betyg. :) Detta trots att jag gjorde för liten mängd för att kunna köra i mixern och därför fick mosa med gaffel, så det blev inte alls någon slät puré. Egensinnig som jag är gick jag dessutom emot bvc's föreskrifter om att ha i olja, och hade i smör - vilket både smakar godare och ger bättre konsistens. Det är ju faktiskt jätteviktigt att de här första smakproverna ska smaka gott och skapa en lust för mer, så olja kan jag byta till sen när vi blandar i kryddor. :) Åh vad jag faktiskt ser fram emot att få göra min egna barnmat igen!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Va kul! Du får jättegärna lägga upp recepten här!

Än dröjer det några månader för oss men är bra att samla på sig recept!

2012-05-20 @ 07:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0