Utvecklingssamtalstankar

camera_c360_2012 (MMS)

Inför Harrys utvecklingssamtal nästa vecka ska vi fundera på några olika saker, exempelvis vad vi tycker att han är bra på. När jag hade funderat en stund häromkvällen kom jag fram till: ~ Visa sina känslor. Vi behöver aldrig fundera på hur han mår, det syns tydligt på både kroppsspråket och vad han säger. Han vågar också visa allt vad han känner, vilket är mycket viktigt - särskilt för pojkar. ~ Han är ömsint och delar gärna med sig. ~ Han är bra på att leka, och inkluderar andra istället för att exkludera och bestämma över saker och lekdeltagare. Dessutom har han mycket fantasi. ~ Han kan när han vill. Bara viljan finns så kan han till exempel både klä på och av sig själv. ~ Han är självständig. Efter förskolan kan han gå in på sitt rum och leka själv en lång stund, och kan roa sig själv. ~ Han är envis. Lika mycket som det är påfrestande när han har bestämt sig för något, är det positivt att han står för det han vill. Jag blev väldigt stolt när jag kommit fram till de här sakerna, för det är ju precis så jag vill att han ska vara! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0