Jag är en tromb!

Förr i tiden var jag stans största slarver som hade stökigast rum och som aldrig städade ordentligt. De av er som hängt med ett tag håller nog med om detta... :P

Men, när jag flyttade ihop med Henki för 10 år sedan så mötte jag min överman! I några år stökade vi tillsammans, men sen kom Harry och då var dammråttorna plötsligt inte lika charmiga gosedjur längre... När vi flyttade till huset och allt där blev nytt och fint så tog det liksom tag i mig, och nu blir jag inte riktigt lugn förrän det är plockat och diskmaskinen brummar ute i köket. Ett slags "tillbaka till noll-läge" som är väldigt skönt att starta från varje morgon med två småbarn. Konstigt hur stor skillnad det kan bli i en människa på bara några år! :P
 
Så, när jag kommer hem från jobbet och har ett uns ork kvar så går jag loss som en tromb och styr upp huset på 15 minuter. Henki har blivit "bättre" på att se stöket - efter många års diskussioner - och plockar lite under dagen, och då är det mycket lättare att kunna slappna av ordentligt i soffan sen. :)
 
 
Att kunna se den slitna plastmattan i lekrummet är ju en fördel, och det är ju mycket roligare att leka när en får slita fram alla saker! ♥ Och jo, barnvakten i bakgrunden är med överallt och tittar så att jag sköter mig... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0