Barnbaciller

Som typ alla i hela världen vet, är barnbaciller det farligaste att bli utsatt för. Jag hade dag 1 av 8 dagars vfu(verksamhetsförlagd utbilding) igår, och redan på kvällen blev jag dålig. Fy farao. På avdelningen har alla haft magsjuka i omgångar, men det jag fick är bara en förkylning än så länge, så jag får väl vara glad. *peppar peppar*
Typiskt att man alltid ska bli dålig när man äntligen får komma ut från Universitetet en stund och se verkligheten.

Jag ser på "American Gangster", och nu när det gått 2 timmar och 21 minuter så börjar det bli intressant. Hatar sådana filmer.
Jag och baby såg "Stardust" igår. Den var också galet lång, men det var bra hela tiden. En skum film som ändå var mysig. Påminner om Narnia, fast med kända skådespelare: Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Claire Danes m.fl.

Jag måste få baby att hyra med Narnia hem sen, den är en julfilm för mig och jag behöver julstämningen. Inget i år har känts rätt alls. Jag har inte gjort några egna julkort, ligger efter med alla hemgjorda julklappar, har ingen fantasi alls för vad jag ska köpa till de andra, har bara satt upp adventsstakar som julpynt... Jag är helt enkelt inte så sugen på jul i år. Det känns fel att fira...

 Förra julen när granen precis var pyntad. Eddie var först fram och värpte ägg under den. Hon såg ut som en höna! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0