Stockholm Horseshow

Jag, syster-yster och mami reste till starstaden för at se hästshow. Den var det häftigaste jag sett, där hästdressören från Frankrike var helt sanslös. Jag skulle lättare tro på att hästarna var fejk och radiostyrda än att han kunde göra allt det där! Han fick 5 hästar att lägga sig ner samtidigt och spela döda. Sen stampade han i marken och då satte de sig upp och bugade. Helt sjukt. Vilken talang! Showen höll på i 5 timmar, och varje minut var jättespännande!


 Såhär nära satt vi, på allra första raden! Suveränt!
 I inledningen rider en ängel in på en underbar vit häst! Det var så vackert att vi nästan grät...
 Helena Lundbäck i första hopptävlingen.
  Malin Baryard Jonsson. Hon red felfritt och låg 1a tills sista ryttaren slog henne med 1 sekund!
 John Whitaker himself. Han har alltid magnifika hästar.
  Uppvisning med islandshästar. Först dessa svarta och sen vita!
  En hästdressör som lyckades få dessa att gå bredvid varandra utan tyglar eller något!
  4-spann med Tomas Eriksson. Det går ruskigt fort!
  Horseball. Som basket fast på häst. Helt galet och hur roligt som helst!

Bilderna är lite suddiga eftersom alla rörde sig hela tiden, men ni får en inblick. Nu ska jag städa för vi får titta-på-bebis-besök! Hon växer för varje dag så man måste passa på medan hon fortfarande är liten! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0