Del 3

Vi har alldeles för många bilder från Egpten, så jag ska försöka få något slut på det här bildvisandet nu.

 På något underligt sätt gick jag med på att åka ubåt längs ett rev. Såhär liten var den innuti, och jag är stolt över att jag inte fick panik!

 Dykarna tyckte de var roliga och skrämde skiten ur oss med att helt plötsligt bara dyka upp framför fönstret. Jättekul...

 En sjöborre kanske?

 Tummen upp! De matade fiskarna för att de skulle synas....

 Vrak som var utplacerade på botten. Inte alls läskigt.

 En häst-staty under vattnet. Vackert, men lite äckligt....

 Vi överlevde!

 Skulle du bada om de placerat ut en haj vid stranden??

 Henki är lång... ♥

 En öl i solen är gott. Speciellt om den är gratis!

 Manet på stranden. Det var fullt av dem i vattnet vid hotellet, så där snorklade vi inte så mycket. Den korta stunden vi gjorde det, brände jag mig 2 gånger!

  Äntligen lite schysst shopping! I stadsdelen New Hurghada var det ingen som förföljde en! Där fanns stora gallerior med butiker som INTE hade samma utbud. Hit åkte vi dock sista kvällen innan vi åkte hem, så vi hann aldrig tillbaka.

 Därför handlade vi massor!

  Henriks tröja: Highway Heaven Truckers. Min tröja: Drive-in! Vem är bilintresserad? ♥


 Jag inventerar shoppingresultatet sista kvällen. Bland annat shortsen jag har på mig. 100 kr för fejk-Billabong!

 Får det vara en bög? ♥ De var riktigt goda faktiskt!

 Flygresan hemåt. Nilen precis nedanför! Man ser att vattnet gör jorden bördig, men sen är resten öken!

  Alla tittar på film efter maten.

Sen var vi hemma i kalla Sverige igen. Från Hurghadas 30 grader till Sveriges -10....

För att summera Hurghada:
 - Inte riktigt solsäsong i mars. Kunde varit lite varmare.
 - Gå aldrig utanför hotellet om du inte ska till New Hurghada. Det är inte värt förföljelsen.
 - Sand.
 - Tydligen bättre dykning längre ner för kusten. Annars var det häftigt för oss förstagångare.
Skulle jag rekomendera det? Nej. Åk då hellre till Grekland för att få riktig valuta för pengarna.

--------------------------------------------------------------------------------------------
För lite arg läsning, gå in på:
http://royalombra.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0