Del 2

Sitter hemma med 39 graders feber och vätska i lungorna, så vad kan man annat göra än att blogga lite tills jag ska till doktorn.

  Henki slappar i solen med lite pensionärsgöra.


Det var ryssar överallt, och just de här två kvinnorna tyckte att de var jättesexiga  och skulle ta kort på varandra "posande" i vattnet. Det var något helt annat än Top Model...

  Vem är röd? ♥

 På måndagen åkte vi till en stadsdel som hette Sekalla. Där skulle det tydligen finnas bra shopping. Yeah right. Bara små basarer med vattenpipor, danskläder och souvenirer i plast. Den här snubben sålde parfym, och lyckades sälja oss ett par flaskor. Det luktar faktiskt gott, men hade lagomt överpris. Alla affärsinnehavare stod dessutom på gatan och skulle locka in folk i butiken.
Standardfråga 1: "Where you from?
Standardsvar: "Sweden"
Standarssvar tillbaka 1: "Welcome to Alaska!" Dråpligt. Speciellt 100ade gången man hör det.  

Standardfråga 1: "Where you from?"
Standardsvar: "Sweden"
Standarssvar tillbaka 2: "Hor mar do?"
Standarssvar tillbaka 3: "Upp och hoppa lilla loppa"
Standarssvar tillbaka 4: "Sex laxar i en laxask"
Standarssvar tillbaka 5: "Sweden? Ja haar en kosin i Malmo"

Vi åkte alltså till Egypten för att få höra svenska ramsor. Suck.

 Lagomt galen trafik på små gator med mycket folk på trottoaren.

Utsikt från korridoren.  Betongmonster. Sånna här var det överallt. Inget färdigt.

 Den pråliga lobbyn. Fin standard!

"Det är öken!"  Överallt. Egypten kan inte direkt klassas som en vackert land.

Snart dags att masa på sig ytterkläderna och gå ner till bilen. Säkert täckt med snö. Jag får svettningar bara jag tänker på det.


Kommentarer
Postat av: ida

var du möjligtvis i hurghada? jag var där förra året nämnligen så jag känner igen mig lite på bilderna :)

2008-04-04 @ 00:54:41
URL: http://idapida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0