Egypten

Då var vi hemma igen. Johanna med kollen hade ju sett fel, så hotellet vi bodde på hette Sea Star Beau Rivage, inte Grand Seas... Det var ett väldigt fint hotell i alla fall, och servicen var super! Vi bodde ju "all-inclusive", så varje morgon, lunch och middag åt vi i restaurangen där man bara gick in och tog för sig av allt man ville ha. Det fanns en buffé med sallad, en med varmrätter, en med efterrätter och en med bröd. Jag satsade på beachdieten och åt pannkakor och wienerbröd till frukost varje dag...

Vi startade resan på torsdagkvällen den 13 mars. Resan gick sådär, eftersom föräldrarna körde på ett lodjur i Karlskoga. En stor, präktig hane. Bilen blev inte skrot, men undersidan av motorn med kylare och tillbehör behöver bytas ut. Inte så billigt... Efter en extra tillbakaresa till Karlstad för att hämta en till bil, anlände vi i Stockholm ca kl 01.30. Vi skulle upp till flyget klockan 04.00...

Här är vi på flygplatsen och klockan är ca 05.30. Henki anstränger sig för att vara fin.

Den obligatoriska "jag-sitter-vid-vingen"-bilden. Det är vackert!

Snöklädda berg någonstans i Europa. Ingen aning om vart...

Väl framme spelade vi lite spel för att varva ner efter att ha varit resande i 12 timmar.

Utsikt åt vänster från vår balkong. Detta är den icke-uppvärmda poolen som hade den underbara temperaturen på 14 grader dagen vi kom. Huu...

Utsikt åt höger från balkongen på kvällen. Ljusslingor runt palmerna var fint. Längst ner låg den uppvärmda poolen som var ca 22 grader.

Första soldagen. Jag hade lätt vunnit mästerskapen i Blek.   Dessutom blåste det halv storm så det var iskallt utan kläder.

Henki solar. Alltid lite för långa ben ♥

Tydligen så bränner solen lite fortare i Afrika.  Jag gjorde rookie-misstaget att ta bygelbikinin först, så på alla kort härefter har jag 2 vita ränder under brösten. Snyggt!

Henki softar på rummet. Han är också lite röd faktiskt!

Soldag 2. Vi valde stranden istället för poolen.   Här fanns vindskydd också så vi frös inte ihjäl. Havet var bara 18 grader de första 4 dagarna så vi badade inte där så mycket...

Kvällarna spenderades på J & Js balkong. Här spelar vi 7.

Efterrättsbuffén var FANTASTISK! Flera olika sorters chokladtårtor tex.  Smask!

Nu hinner jag inte blogga mer för stunden. Mer bilder kommer. Vi tog ju bara 300...