Det är irriterande när...

Läkaren man satt sin tilltro till visar sig ha noll koll. Ingen öroninflammation (kanske inte ens första gången heller), och 3 st penicillinkurer in i Harrys kropp i onödan. Han har dessutom skrivit fel öra i journalen, och enligt doktorn på ÖNH så var öronen jättefina, och hade det varit öi förra veckan hade det synts. "Jo nu är det öi. Det syns jättetydligt!" Idiot...
Man skrivit adresser på 20 kuvert till julkorten, men inser sen att kuverten är för små. Bara att köpa nya och göra om.
Man anstränger sig för att inte spilla Harrys blåbärsdessert i kompisens soffa, men resultaten ändå blir flera stora fläckar. Jag tog helt sonika med överdraget hem och tvättade. Lite får man väl göra när man ställer till det.
Det redan snordyra hyresbolaget höjer hyrorna för båda lägenhet och parkering. Nu betalar vi för en mindre herrgård, men bor i en trädkoja med fula tapeter och ingen värme.

Annars är det lugnt. Jag får nämligen ingenting gjort, eftersom Henki är hemma från jobbet med ont i ryggen. Inget bloggande, inget pluggande, inget tvättande eller städande. Bara massa barnpassning... :)

Kan ni fatta att det är jul nästa vecka? Jag har inte insett det riktigt. Ikväll är det julkonsert på lillasysters skola. Kanske det kan ge mig lite eld i baken. Det är mycket som ska fixas. Jag ska göra mina klassiska julkola, rocky road, och sen ska jag och mamma göra sill som vanligt. Hejjudamej... ♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

Man tycker att man ska få mer gjort när grabbarna är hemma/lediga men så blir det ju absolut inte. Är inte det konstigt. En storhandling själv är på sin höjd det jag får gjort då. :-)

KBAB är inget bra bolag by the way

2009-12-16 @ 12:20:35
URL: http://www.carlstad.wordpress.com
Postat av: Johanna

Nej vi har insett för sent att det är världens sämsta bolag.... Skamligt höga hyror och ingen standard alls...

2009-12-17 @ 15:01:29
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0