En helt vanlig tisdag

Harry sover i vagnen ute. Om 10 minuter har han sovit i 2 timmar. Eh? Det skumma är att han sovit bra inatt. Jag gick in till honom 4 gånger totalt efter att han somnade 19 fram tills han vaknade 07.15, och då är en av gångerna ammning. Men, det är väl örat som spökar. Penicillinet verkar slå ut honom ganska rejält, men det är tyvärr bra för då vet jag att det verkar den här gången.

Dagens projekt är att göra om i hallen (den fula ovanför trappen som inte har varken funktion eller potential). Jag har ställt ut soffan som stod i Harrys rum, och så ska även kattlådan och kistan med julsaker stå därute. Sen är det sakstopp. Jag håller på och rensar för att bli av med saker, det är ju farao saker överallt! Ändå sorterade och slängde jag nästan hälften av våra saker när vi flyttade. På ungefär ett år har vi samlat på oss massa annan skit. Såklart. Jag är en prylmaniker. 

♦ Jag ignorerar den småvärkande känslan i mitt högeröra.
♦ Jag ignorerar paniken över att Tuss flyttar på lördag. Den känns bra (hon kissade ju i Harrys säng igen häromdagen), men ändå inte. Som att ge bort Harry ungefär...
♦ Jag hittade min julklapp från Henrik när jag plockade bland ytterkläderna. Bra gömställe? Otippat att jag får ett tv-spel som han vill ha egentligen? Icke.
♦ Jag dricker och dricker och dricker. Detoxen är inne på dag 16 av 20 ungefär, och det står mig upp i halsen. 1 ½ liter vatten med avloppsfärg om dagen. Men, det fungerar. Känner mig lättare i kroppen. Jag tror inte jag har gått ner i vikt, men det är inte heller meningen.

Jag ska ladda in bilder från kameran i eftermiddag. Det har varit dåligt med sånt nu, men det tar ju sån tid!

Kommentarer
Postat av: Soff

Lilltussen! Det blir säkert jättebra!

Är det ngn fara med Detoxen i samband med amning?

Tycker för övrigt att du slår in det där tv-spelet till Henrik i julklapp ;)

Blääh, jasg är sjuk! Blir fasen aldrig helt frisk med alla barnbakterier...



Puss kram

2009-12-08 @ 14:02:02
Postat av: Johanna

Han får i sig högst 150-200 ml bröstmjölk på ett helt dygn, så jag känner att det är ok. Dessutom kissar och svettas jag sådana sjuka mängder så det lilla som detoxen skickar ut i mjölken kan inte vara märkbart :)

2009-12-08 @ 14:14:50
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0