Orkeslös

Idag orkar jag inget. Är förkyld i hela kroppen. Går jag så blir jag andfådd direkt, och halsen är tjock som ... ja det känns som klister. Kvällens projekt har varit designen. Headern är nästan ok. Nästan. 

Vad man kan hitta på inne med sin bebis när man är sjuk:

Kladd. Kladd ska ju tydligen vara nyttigt för barn att få syssla med, så idag fick Harry äta en banan på egen hand. Jag satt såklart precis intill och skrattade åt kletet, och såg till att allt gick som det skulle. 
Omdöme: Mycket omtyckt. Kommer nog tyvärr att hända igen.

Tvätta bebin i handfatet. En alldeles ny händelse, inspirerad av tidigare kladd.
Omdöme: Ok. Bebin satt faktiskt still, men tänk på att ta bort tvålar, tandborstar och annat obarnvänligt innan...

Sångstund. När vi inte kan gå till Öppna Förskolan, får Öppna Förskolan komma till oss.
Omdöme: Mycket omtyckt. Som alltid!

3 promenader. Bebisen somnar alltid bäst i vagnen.
Omdöme: Mycket bra i teori, inte ok att genomföra. Att andas genom ett sugrör(i vanliga fall luftrör...) samtidigt som man drar en tung unge i en tung vagn med en hand, och håller i en gigantisk hund med den andra är inte så smart.

Öva på bebisens nya trick. Han kan snart: high five, och att stoppa in leksaker i min mun. Det senare går mycket bättre än det första. Kanske för att den lilla elakingen får nöjet med att slå sin arma mamma hårt i ansiktet flera gånger när han "missar".
Omdöme: Kul för mamma och bebi = OK. Att jag har ont i halsen är ju ett minus, men what the hell. Det är ju roligt!


Dags att trolla med knäna. Jag önskar mig ork att gå ut med hunden! *väntar*







*
och väntar.....*







*och väntar.....*


Kommentarer
Postat av: lillan

du skriver väldigt roligt å bra! =) gillar din blogg!

2009-11-25 @ 18:21:41
Postat av: Johanna

Åh, tack :) Roligt att du gillar den!

2009-11-25 @ 19:38:20
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0