Tankeläsare sökes

Flera dagar i rad har min lilla papegoja blivit tvärilsken när han ätit sin kvällsgröt. Tänk vad smidigt det skulle vara om jag visste varför! Smakar det äckligt? Gör det ont i munnen? (han reagerar ju inte på något annat...) Är det bara någon sorts "trots" mot den fasta maten? Jag blir allt utom KLOK! Min mamma sa en sak som kanske är mest nära sanningen:
 - Han kanske är ett vällingbarn helt enkelt.
Och så kanske det är. Det är ju bara att pröva sig fram som gäller. Nu får vi börja smyga in välling i kvällsmålet på något vis, för det är ju några veckor innan han får börja med den egentligen. Så, nu när taxöronen precis lugnat sig och trappat ner på produktionen så ska jag börja pumpa ur dem för att blanda ut vällingen med. Smidigt som alltid.


Gladfis!

Kommentarer
Postat av: Jenny Björkman

Testa med ersättning istället fram tills det är dags för välling. Semper 2 är väl det bästa valet tycker jag

2009-10-06 @ 23:26:22
Postat av: Johanna

Ja det kanske är bättre :) får testa om han vill ha det nu, sist gick det ju "sådär bra" :)

2009-10-07 @ 10:38:30
URL: http://johanonnona.blogg.se/
Postat av: Jenny Björkman

Det kan ju gå bättre nu när han har fått känna på lite andra smaker. Håller tummarna

2009-10-07 @ 14:01:48
Postat av: Jenny Björkman

Det kanske funkar bättre nu när man fått känna smaken av lite annat. Håller tummarna

2009-10-07 @ 14:31:12
Postat av: Jenny Björkman

Oops, det blev dubbelt :-)

2009-10-07 @ 14:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0