Aktiva familjen

Morgon: Gemensam frukost vid bordet. Stora killen nu ju. Han fick smaka banan, och älskade det! Fruktpureén jag trugade med igår fick inte samma mottagande. Hejja banan!
Förmiddag: Långpromenad med Harry sovandes i vagnen. Han sov i 40 min vilket är länge nuförtiden!
Lunch/tidig eftermiddag: Öppna förskolan tillsammans med halva mammagruppen. Med dem kan man diskutera allt mellan himmel och jord - och det är skönt! Dagens hetaste ämnen var mammaprestige, mat, sömn och dop. 
Eftermiddag/kväll: Långpromenad med mamma. Harry var kvar hemma hos "moffa" och busade! När vi kom hem somnade han på mindre än 10 minuter. :)

Mycket motion och sociala aktiviteter för att vara sjukt trött, och utan någon som helst lust. Men det är väl så, ta tjuren vid hornen helt enkelt! Jag har ju haft mycket roligare än om jag legat hemma och segat i soffan.

Idag har Harry lärt sig att "luftpussas", alltså att sätta ihop läpparna och smacka lite lätt. Jag gjorde det mot honom, och han smackade tillbaka. Visst är det så att för varje bra och söt sak han kan, så måste man också lära dem något busigt och lite fult? För harmonin? :) *planerar*


Inte mer morot!!!  (I bakgrunden: Det heter ju DISKbänk, så det är där den hamnar...)


Hoppgungan är jättekul!!  ♥


Kommentarer
Postat av: Sofia (barndomskompisen)

Va långt hår han börjar få! Snart dax för första klippningen? =)

Gillar att läsa din blogg! Keep on!

Kram!

2009-09-29 @ 22:36:43
Postat av: Johanna

Ja klippning blir det innan dopet i november :) Tack för de gulliga kommentarerna, jag blir jätteglad! :)

2009-09-30 @ 11:06:48
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0