Jag väntar på brev

Från vem undrar ni då. Jo, jag väntar på att bli vräkt. Varför då? Jo, för att hyresbolagskillen borde tyckt att vi sköter vår lägenhet rätt illa. Hyfsat mycket illa. Direkt där han kom in i hallen låg en sönderriven Mcd-påse med tillhörande sugrörspapper. Thanx Ombra... Golvet är täckt av grus och löv från vagnen. Väl uppe i hallen så stog det 2 påsar kattbajs. Lukten från dem är inte så kul. I den övre hallen sprang det omkring små gråa, ulliga djur. Ni vet, sådana där dammråttor. De springer för att de är så stora att de har fått ben, och det minsta luftdraget gör att de blir alldeles vilda och rymmer. Men när ska man orka städa? Och hur ska man hinna städa innan de kommer när de inte hör av sig? Blir det inte vräkning så kommer väl sossetanten och tar Harry. "Såhär kan man inte ha när man har barn"...

Idag har jag iallafall dammsugit. Det är ett stort steg! Städning kommer ske på lördag. Kom gärna förbi och smell the grönsåpa!

Idag har vi fikat med mammagruppen. Det blev god sallad och god cheescake. Och gott sällskap förståss! Imorgon ska vi på kräftskiva - IGEN! :)

Det var snygga tröjan på idag till fikat! Tack tant S!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hihi! Vassegooo! Söt då. Hipp hipp Hurra för Henrik idag! Kramar

2009-09-11 @ 11:19:59
Postat av: Anonym

Haha, det är p r e c i s så man har det när man har barn. Det är den trista biten. Härom veckan var jag hemma med Moa, som var sjuk. Då insåg jag fördelen med att vara hemmafru. Man hann faktiskt ta hand om barn, hemmet, tvätten, disken och maten! Och med ett leende på läpparna! Helt fantastiskt! Men då insåg jag samtidigt vilka sjuka krav det ställs på oss föräldrar idag. (obs, du räknas inte in i hemmafru-delen än, eftersom man behöver lång tid att piggna efter en förlossning. Minst ett år. Jag ver helt slut hela min föräldrarledighet med Ted. Gjorde typ ingenting. Och då hade jag ju inte ens hund, som du måste lägga kraft på! :-D)

2009-09-12 @ 20:11:31
Postat av: Linda

Oops, glömde att skriva mitt namn! Fast du kanske listade ut det ändå, att det var jag som skrev. :-)

2009-09-12 @ 20:12:31
Postat av: Johanna

Va?? Det hade jag aldrig kunnat gissa :p

2009-09-12 @ 22:10:50
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0