Plopp!

Hejja Harry som fyller 5 månader idag! Storkorven!


Jag somnade så bra i nya bilstolen...

Dagen till ära så har han klämt fram en ny tand! Denna gången blev det en i överkäken, så nu ser han snart ut som en kanin :) Hur ska det gå med maten nu? Amning är ett ämne som alltid kommer vara kontroversiellt tror jag. Helammar man tills barnet är över 6 månader så är man bohem,men ger man ersättning för tidigt eller istället för bröstet så är man ego och tänker inte på barnets bästa. Amning är också så otroligt svårt. "Jag hade planerat" (hej förstagångsmamma som tror att bebisen INTE kommer ut och bestämmer själv...) att amma jättelänge. Först helamma till 6 månader och sen minst till han var ett år. Det är att amma länge nuförtiden. Smakportioner skulle introduceras så sent som möjligt för att inte störa amningen. Men tji fick jag. Ut kom en unge som fick en gaffel och en kniv i underkäken vid 4 månader ålder. Han bits. Ganska ofta. Och hårt. Imorse morrade han dessutom innan han plirade med ögonen och sen bet tag med all kraft han har. Aj. Aj. Hemskt mycket aj. Jag har resolut tagit bort bröstet om han bitit mig, för det ska farao inte belönas. Så nu får han plötsligt gröt till både lunch och kvällsmat. Innan kvällsmålet trugar vi med potatis eller morot. Det första alternativet går definitivt hem bäst. Han ser ut som om han ska kräkas, men gör det inte. Morot däremot tror han nog är ett djävulens påfund. Det går bara en sked i taget. I värsta fall får jag väl börja mata ur flaska, men
då kommer jag ju inte hinna göra något annat på dagarna och då blir varken jag eller Mr Har-snart-en-hel-besticklåda-i-munnen glad.

Man tror så mycket när man har den där bullen i ugnen, men när den kommer ut blir det mest kladdkaka av alltihopa.

Kommentarer
Postat av: Ulli

Ha ha, du är så rolig när du skriver... :0) Jag sitter alltid med dumflin när du länkat till bloggen via facebook, känner ju igen så mycket av det du skriver! Har du prövat sötpotatis förresten? Theo älskar det! Ses till veckan, kram på er båda!

2009-09-23 @ 17:29:27
Postat av: Fia

grattis till harry!

2009-09-23 @ 20:37:44
URL: http://fisfia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ulli: nej ingen sötpotatis än. Har gett hemmagjord puré, men idag köpte jag majs/potatis och den gick ner utan problem så min egna var nog äcklig :)

2009-09-23 @ 20:46:10
URL: http://johanonnona.blogg.se/
Postat av: ulli

Du får koka med lite saltfattig buljong :0)

2009-09-23 @ 21:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0