Johannas Rocky Road-godis

Det här julgodiset är en rip off på Leilas Rocky Road, eftersom jag inte kan äta nötter.... Jag tror att det är riktigt gott med nötter i, så prova för guds skull att göra hennes om ni inte är allergiska! :)

Här är mitt recept:

Ingredienser:
500 gr mörk blockchoklad
2 påsar julskum
2 nävar fruktnappar
1 näve annat segt godis du gillar :) (dumle, svampar, sega råttor...)

Gör såhär:
Dela godiset i små bitar. Lättast är det med en riktigt vass kniv, och färskt godis. Slö kniv och seg jultomte är ingen höjdare...
Smält sedan chokladen i vattenbad.
Blanda sedan alltsammans. Jag hällde först ut godiset i en form med bakplåtspapper i botten, hällde sen över chokladen och blandade allt. Har du en bra skål att smälta chokladen i är det helt klart lättare att först blanda allt i skålen och sen hälla i formen... Ställ sedan in formen i kylskåpet, och låt stå tills allt stelnat.
Skär i små fyrkanter och lägg i en fin burk!

Leilas Rocky Road ser ut såhär:
Leilas rocky road

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mmm! Lät gott! Måste provas!

2010-12-18 @ 22:04:43
URL: http://sofiasfixide.blogspot.com
Postat av: Sofia

Nu har jag gjort ditt godis!

Jag följde ditt recept och inte Leilas, tyckte ditt verkade godare :)

Ska låta det stelna lite till innan jag hugger in bara... Svårt att vänta...

2010-12-20 @ 18:16:56
URL: http://sofiasfixide.blogspot.com
Postat av: Johanna

Va kul! Hoppas du gillar det!

2010-12-20 @ 18:20:35
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0