Falskhet

Jag blir så himla trött. Jag anstränger mig för att vara folk till lags, för det är så jag är uppfostrad. Så länge man inte går över sina egna personliga gränser, så kan man bjuda till om folk har bestämt sig för att vara falska rövhål. Ja ursäkta. Min tanke är alltid att om jag är trevlig mot folk, så är folk trevliga mot mig. Jag har så j*vla fel! Det värsta är att jag aldrig lär mig heller. Jag fortsätter att bry mig, bjuda in, bjuda till, hjälpa till - men tro f*n att jag får något tillbaka. Aldrig får jag veta varför heller. Dåliga lögner om allergi som stoppar besök, sjuka historier om privata situationer som sedan visat sig vara totalfalskt, "gud va du är snäll" - eller inte.... Varför kan de inte vara säga som det är? Såhär har det varit sedan jag var liten. Jag litar på folk, och sen trampar de rakt över mig. Varsågod, ta gärna i lite extra där över magen...

Vet ni vad det värsta är? Varje gång jag inser att jag blivit "lurad" så tror jag förstås att det är mitt fel. För så måste det ju vara??

Kommentarer
Postat av: Elina

men kära ngn, vad har hänt?! och vem hittar på allergier för att undvika ngn. Har aldrig hört någonting liknande

2010-01-31 @ 19:45:13
Postat av: Åsa

Oj, hoppas du inte är arg på mig. Bloggdesignen slutade funka och headern försvann (kunde inte se den i Iphonen heller), så en kompis drog lite i tåtarna och fixade till det. Jag är förstås supertacksam för tiden du la ner!!

2010-01-31 @ 21:08:08
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: Soff

Men du, är du arg eller? :/ Nicht Gut!! Men kan du inte tänka skit samma då? Du vet vem du är och har en fin familj. Inte gå o lägga energi på dumma.

Kramar!!

2010-01-31 @ 21:47:58
Postat av: iris

Ojdå Johanna.. Det låter ju inte alls kul! Såna männsikor e inte alls värda din tid eller energi. Lägg dom på männsikor som du VET bryr dig om dig.. Gör själv misstaget att bli för snäll ganska ofta..o inte f*n e de nån som tackar en för det! Hoppas det känns bättre imorrn.. :)

På tisdag ska vi till ÖF o på torsdag ska hela la familia med..det du! :)

2010-01-31 @ 22:10:35
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Elina: Nej jag blir förvånad jag med...

Åsa: Nej det var inte över bloggdesignen :) Konstigt att den bara försvann...

Soff & Iris: Tack för de gulliga orden, jag blev lättad när jag läste dem :) Kram på er!

2010-02-01 @ 10:08:04
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0