Summa sumarum

Alla år innehåller både bra och dåligt, och 2009 var inte annorlunda.

♦ Jag och Henrik firade 8 år tillsammans i januari.
♦ Jag lyckades orka med min slutpraktik, trots bitande vinter och tjock mage.
Harry föddes 23 april. Det går ju inte att beskriva med ord hur det känns att bli förälder. Stort och omvälvande! Att det skulle komma ut en sån snäll och rolig unge hade jag aldrig trott! :)
♦ Hova Riddarspel i juli. För en gångs skull var det bra väder!
♦ Min kära vän förlorade sin pappa. Det finns inga ord man kan säga som får det att kännas bättre, men jag hoppas att du kände att jag fanns, och fortfarande finns, här för dig! ♥
♦ Midnattsloppet i Stockholm i augusti. Vi hejjade på de duktiga tjejerna!
♦ Kräftskivor. Massor av kräftskivor!
♦ Henrik fyllde 30 år i september. Stort barnkalas med alla hans kompisar.
♦ Vi har träffat många nya vänner på Öppna Förskolan och i Mammagruppen! 
♦ Irma fick vandra upp till de gröna ängarna. Jag har fortfarande inte bearbetat det, utan blir tyvärr påminnd lite då och då, vilket gör otroligt ont. Men, hon har det bra nu, och det är det enda viktiga. ♥
♦ Vi har träffat släkten mycket oftare, och det tycker jag är jättekul! Speciellt roligt med besök från Norrland och Stockholm där mitt i sommaren!
♦ Harrys dop i november. 
♦ Tuss flyttade hemifrån. Jag tog det som ett stort personligt nederlag att hon inte trivdes, men hon verkar må väldigt bra hos min kusin, så då är jag också nöjd. Visst är det väldigt tomt utan lilla fröken Bus, och jag saknar henne mycket. ♥
♦ Stötenresan i december. Tid med familjen är så otroligt viktigt, och vi hade mysigt. S fattades oss, men den tiden får vi ta igen snart, ok? :)

Jag har säkert glömt massor av saker, men det betyder inte att de inte har hänt!

2010 ska innehålla:
♥ 9-årsfirande för mig och Henki. Herregud!
♥ Träning. Dags att ta tag i den här trötta och tjocka kroppen.
♥ Häst. Ju mer jag tänker på det A, så är jag faktist benägen att åka en bit för att få snosa pållemule!
♥ Examen!! 
♥ Jobb? Känns lite skrämmande att bli "färdig" lärare, men det ska också bli otroligt roligt att få börja jobba med det jag gillar mest - människor och lärande!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Ekblom

Tack!

För underbar blogg som jag älskar att läsa!

Önskar dig, Harry och Henki och alla djuren en riktigt god fortsättning! Jag hoppas att du fyller på "framtidslistan" med <3 Flitigt bloggande också! ;)

Samt kanske?:

* Hitta ny stor och fin lägenhet/hus?

* Åka på spännande resa?

* Harry lär sig gå! och prata?



På min lista står förutom hitta nytt (bättre) hus och åka på resa:

* Göra trädgården riktigt fin

* Hitta nytt jobb alternativt bli hemmafru

* Sy ett lapptäcke till dubbelsängen



2010-01-02 @ 19:51:36
Postat av: Fia

Verkar som att det mesta gjorde det här året till ett helt oförglömligt år :) Jag blir fortfarande lite lessen när jag tänker på hur kul de skulle varit att vara med er i fjällen.. Får verkligen ta igen den tiden! :)

2010-01-02 @ 20:30:32
URL: http://soffia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sofia:

Tack för de fina orden, och tack detsamma! Att gifta sig är inte så illa pinkat (och jag är galet avundsjuk!) Klart att det blir mer bloggning! Resten av listan kommer att hända, men kanske inte så snart som jag vill :)



Fia:

Henkis pappa sa bestämt häromdagen "att det var dags för Harry att sova över hos dem nu", så bio borde vi väl kunna klämma in någon kväll?

2010-01-02 @ 22:10:14
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0