Dagsavslut

Vilken mysig Mors dag vi har haft!

Eftersom Harry sov hos farmor och farfar, fick vi båda sovmorgon. Lyx! Igårkväll åt vi en god middag på tu man hand (händer inte ofta), och slappade sedan i soffan. Idag lyxade vi vidare med frukost på sängen, och sen for Henki iväg för lite biljobb. Jag passade på att ta dagens icke-huvudvärk i akt, och tog en 4,2 kilometers springrunda. Det gick sådär för nu är det mycket skit som blommar igen, och andningen var inte helt hundra. Jag känner fortfarande av en ilsken muskel på insidan av höger ben, som varit ond sedan Vårruset, så jag hade lite störningar. Men, inget störde dock dagens goda humör! 

Dagen har sedan gått i ett, och vi åt god middag hemma hos Henkis föräldrar. Solen var framme även på eftermiddagen, och Harry fick pröva att gå barfota på gräsmattan för första gången. Jag tog såklart INGA kort på detta. Typiskt. Han blev i alla fall lite lätt hysterisk, och tyckte att gräset var jätteäckligt. Satte sig ner och vägrade gå, samtidigt som han envisades med att sitta med fötterna i luften eftersom gräset var så vidrigt. Det hela var mycket roande, men jag fick ju hålla mig från att skratta åt stackaren.

Sista stoppet för dagen var mina föräldrar, och mamma fick ett lika fint blom-kort som mig. Pappa busade som vanligt med Harry, och han fick därför inte ner ens hälften av maten eftersom morfar konstant poppade upp bakom blomman mitt på bordet och spelade på läppen. Jisses. De älskar varandra de där två, och har en mycket speciell relation. När klockan var närmare 19.30 och Harry var speedad värre, var det dags att fara hemåt.

Dagen slutade med att Harry sparkade sig till sömns (liggandes på tvären i sängen och bankade fötterna i väggen) i 45 minuter. Glad, men ville hellre göra stora hål i väggen än att sluta ögonen. Jag avslutar med Jamie Olivers matresa i USA, och nu Bridget Jones Dagbok. Rolig, men så otroligt pinsam att jag bara vill stoppa huvudet i kudden.

MODELL XL Skådespelerskan Renée Zellweger försvinner bakom s

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0