Det regnar köttbullar...


...hos oss ikväll. Tyvärr.

Socialt otränad yngling vill bli världens bästa uppfinnare men finner sig oftast föraktad av stadens sardinätande invånare och missförstådd av sin far. Men när han hittar på en manick som kan göra mat av vattenånga – och får diverse delikata maträtter att regna över stan – blir han allas hjälte och får kanske chans på en snygg och smart tjej.
Tills köttbullarna som regnar ner över stan börjar bli farligt stora... (Expressen)


Det är inte ofta jag får känslan "ge mig mina minuter tillbaka" efter att ha sett en film, men nu känns det så. Storyn är tunnare än... Ja vad farao som är tunnast. Den blir bara mer och mer amerikansk och överdriven ju längre in i filmen man kommer, och till slut satt vi bara och suckade. Vi som annars tuggar igenom oss ganska mycket och tycker att det är ok, men idag var den gränsen långt, långt bort.

Filmen får  knäpp apa av 5 möjliga, för det är just apan Steve som är det enda man skrattar åt i hela filmen.

"Det regnar köttbullar" släpps på DVD nu på onsdag 26/5. Jag rekomenderar den inte.

Andra mycket sevärda filmer som släpps på onsdag är: It's complicated och Vägen(som jag sett och helt glömt bort att skriva om...)


Kommentarer
Postat av: Fia

Uschdå.. ingen bra känsla efter en film :P Ni kan komma på torsdag till oss vid klockan 5 va? :) Kram

2010-05-24 @ 22:55:05
URL: http://soffia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Klart vi kommer!! :)

2010-05-25 @ 17:25:36
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0