Att det kan vara så enkelt

Förra sommaren hittade jag lösningen på alla Ombras viktproblem. Hon var ju konstant smal, känslig i magen, kräsen som få och pälsen var torr och ful.

Jag mår verkligen dåligt av att se den här bilden, för hon var så smal att hon såg sjuk ut... På den här bilden kan jag tänka mig att hon vägde ca 44-45 kg, vilket är galet lite för en Grandis.

Jag hittade Nordics färskfrusna foder (helt rått, ser ut som grovmald köttfärs) och redan efter någon månad såg vi enorma resultat. Hon fick ett "fettlager" under huden som hon aldrig tidigare haft. Då var hennes ämnesomsättning helt ut balans, och hon brände väl det lilla hon åt direkt. Nu äter hon inte bara sitt färskfoder, utan har fått upp aptiten för torrfoder igen (hon får mat 3 ggr om dagen, så jag ger ett mål med torrfoder för att dryga ut kassan lite...) och äter skålen tom direkt - vilket är helt knäppt eftersom hon annars knappt rörde maten jag gav henne.

Såhär fin är hon nu, och väger ca 55 kg vilket är helt normalt:
Varken tjock eller smal - precis perfekt! Pälsen glänser och är tjock och fin, och hunden är glad och mår bra. Magen är stabil som en klocka. Det är helt sanslöst vad stor roll maten spelar egentligen.

Ville bara dela med mig av min lycka! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0