Turbobitchen

Det är inte kul att behöva ringa till Henki och säga att han måste komma hem direkt efter jobbet. Gubbstrutten är ju fortfarande provanställd, och de har riktigt mycket att göra på jobbet just nu - så att behöva säga att han inte kan jobba över som planerat är ingen höjdare. Men vad farao ska man göra?

Idag har jag haft sammandragningar hela dagen till och från, och utan att jag gjort något annat än att sitta i soffan/gå på toa/laga lunch/sitta i soffan igen... De ger sig inte, och jag börjar känna mig lite sliten. Lillebror härjar som den värsta gymnasten där inne dessutom, och använder mina höftben som språngbrädor. Aj helt enkelt. Att dessutom roa den lille terroristen i 5 timmar, laga mellis, mat och lägga honom känns som en omöjlighet - därav samtalet.

Jag är inte nöjd med den här känslan av att inte klara av något själv. Att gå från att vara väldigt stark ensam till att behöva hjälp med allt (vissa kvällar får jag knappt av mig kläderna själv pga ryggont) är inte direkt peppande.

Gnäääääälll...... :(

Kommentarer
Postat av: Sofia

:( Jobbigt! Ensam är man stark men tillsammans är vi starkare!!!



(Min man är i Stockholm för jämnan :( Nytt jobb = en massa resor. Jättetråkigt!)

2011-11-28 @ 21:01:40
URL: http://sofiasfixide.blogspot.com
Postat av: Lisa

På något taskigt sätt känns det skönt att du skriver så. Då vet jag att jag inte är ensam. Ibland när jag läser din blogg känns det nästan som det är jag själv som har skrivit inlägget.

Kämpa på! Det är snart över!!!! Kram!

2011-11-29 @ 13:45:01
URL: http://www.carlstad.wordpress.com
Postat av: Johanna

Lisa: Detsamma :) det är mycket som är lika!

2011-11-29 @ 14:55:08
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0