Loppisfynd!

Vi (läs jag...) har möblerat om här hemma, och den totala kostnaden hamnade på en hundralapp! Sådant är kul!

Såhär såg tv-delen ut på övervåningen ut förut:
Perfekt för att kunna slappa på kvällarna, och absolut ingenting för hunden att bädda och gräva i. :) Men, ju mer magen växer så sitter jag mer och mer obekvämt i poäng-fåtöljerna. Jag kände också att när bebisen kommer så ska jag kunna sitta någonstans och amma (och kunna lägga ner bebisen bredvid mig på ett bra ställe) och dessutom ha Harry intill. En soffa behövdes, och i och med att mina föräldrar hittat en ny lägenhet så behövde de bli av med en av sina soffor! Ja tack!
Filten har mamma virkat! Älskar färgerna!
Ett av loppisfynden: en liten lampa till fönstret bakom soffan!
På loppisen köpte jag också två barstolar som står vid bänken i köket. Soffan var gratis, lampan och stolarna kostade en dryg hundralapp - helt ok för att få ett nästan helt nytt vardagsrum!

Kommentarer
Postat av: Tant Marie

Blev jättefint!! Jag gillar också när man kan flytta runt gamla grejer så att hemmet nästan blir nytt - gratis. Vart flyttar mamma och pappa nu då? Kram till alla

2011-09-18 @ 12:20:06
Postat av: Johanna

Tack :) De flyttar till Klara. De hade ingen balkong i nuvarande lägenheten och det saknades verkligen, så nu har de hittat en ungefär lika stor men med balkong :) Klara blir lite mer rätt håll också. Herrhagen ligger på fel sida om allt :)

2011-09-18 @ 13:14:50
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0