Mina "Brown Sugar Blueberry Cookies"

Igår försökte jag mig på att baka de kakor jag skrivit om tidigare när jag länkade till Passion4baking;


Hennes recept är i gram, och min hushållsvåg är i garaget för att väga små motordelar(!), så jag trodde inte att jag skulle få ihop det - men fick den här länken med omvandlare på FB, vilket var fantastiskt bra! Det gick åt skogen ändå,  och även om de gick att äta så såg de inte kloka ut. De blev stenhårda i kanten samtidigt som de blev mjuka i mitten. Envis som jag är så vill jag ju lyckas, så idag gick jag på försök nummer två!

Såhär ser hennes ut när de är färdiga:
Visst ser de hårda ut? Ungefär som Chocolate Chip Cookies?

Mina innan de åker in i ugnen:
Små och runda som hennes, men mörkare eftersom blåbären går sönder när man rullar degen till bollar!

Färdiga:
Platta och mjuka - men SUVERÄNT goda! Som att äta pepparkaksdeg! Lovely! :) Jag kommer definitivt att baka de här igen!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mäh! Dina blev ju mycket snyggare än mina ju!

Mina ser mer ut som lila bajshögar... :)

2012-03-10 @ 19:27:18
Postat av: Johanna

Haha! Bra recept det är när mina första såg ut som bröstvårtor och dina som bajs :)

2012-03-10 @ 19:50:48
URL: http://johanonnona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0